Direktlänk till inlägg 17 augusti 2011

Meningen med "hundbajs-påsar"??

Av tess-69 - 17 augusti 2011 12:29

När jag idag var ute på min sedvanliga långpromenad så fastnade min blick på en prydligt ihopknuten lila hundbajs-påse som låg slängd bredvid gångbanan.

Det är väl ingenting att hänga upp sig på, eller?


Jag tänkte stilla för mig själv vad som rör sig i huvudet på en person som inhandlar dessa påsar, tar dem med sig när de är ute och rastar sin hund, plockar upp bajset, knyter ihop påsen........ för att sedan slänga den i naturen!!


Är det då inte bättre att låta bajset ligga opaketerat i naturen??

Eller är jag helt ute och cyklar?


Nåja, jag släppte denna tanke och fortsatte min promenad, för att bara knappt en minut senare se ytterligare en fint paketerad hundbajs! Fast den här gången i en klatchigt rosa påse   ! ! !


Det finns ganska många personer med vovvar som helst ser till att snyggt paketera deras bajs och sedan lägga tillbaka det på marken , fullt synligt dessutom!

Vad är meningen med det? ?

Ska man kanske tycka att de har varit jätteduktiga som " tagit upp det " , eller vadå?


Jag trodde i min enfald att man skulle plocka upp det i påsen, knyta ihop den och sedan slänga den i anvisade hundlatriner.


Men jag hade nog fel , för tydligen är det så att man i själva verket ska " piffa till " Chicos bajs så att det inte ser lika brunt och äckligt ut när det ligger där bredvid trottoaren   


Nå, nu får det vara nog med skitprat för idag , , ,


Imorgon är en annan dag, , ,


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tess-69 - 16 augusti 2011 14:54

  Nu har det blivit dags att avreagera sig lite. Jag har ofta kommit i kontakt med, arbetat med och i vissa fall är släkt med dem......gnälliga kärringar över 50!   Hur kan det komma sig att en hel generation kvinnor är så omotiverat sura,tri...

Av tess-69 - 14 augusti 2011 10:30

God Morgon !   Hoppas att ni liksom jag har sovit gott. Nu tänkte jag fortsätta skriva lite om människor jag har mött i Småland. Jag och min sambo har ganska ofta pratat och reflekterat över "sura och negativa" smålänningar.....man träffar på...

Av tess-69 - 13 augusti 2011 21:50

God kväll!   Vi människor har i alla tider haft fördomar om folk i andra landsdelar av vårat avlånga land, en del kanske inte riktigt stämmer överens med verkligheten....men andra är faktiskt mycket korrekta. I kväll tänkte jag berätta lite om ...

Presentation

Jag är en tjej som ofta tänker och reflekterar över hur och varför människor agerar som de gör. Jag kommer att skriva mycket om personer som jag mött genom livet...kvinnor,män, barn, ungdomar,äldre,chefer,anställda,släkt och vänner.Kort och gott, det komm

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards